

12 Bingölspor Kulübü Eski Başkanı Mehmet Engin Özturan, yayımladığı yazılı açıklamayla görevinden ayrıldığını ve bir süre dinlenme kararı aldığını duyurdu. Kulübü iki yıl üst üste şampiyon yapmış, borçsuz bir şekilde devretmeye hazır olduğunu belirten Özturan, kulübün geleceği için en kritik konunun başkanlık değil, tesisleşme olduğuna dikkat çekerek yetkililere ve şehrin dinamiklerine çağrıda bulundu.
Özturan, yaklaşık üç yıl önce memleket sevdası ve rahmetli babasına verdiği söz üzerine göreve talip olduğunu hatırlatarak, "Bu yola çıkarken kimseden icazet almadım, herhangi bir makamın, gücün veya kişinin desteğine sığınmadım. Kendime, yol arkadaşlarıma ve Bingöl sevgime inanarak bu sorumluluğu üstlendim. Bugün geriye dönüp baktığımda bu görevi onurumla, gururumla ve şerefimle yaptığımı gönül rahatlığıyla söyleyebiliyorum" dedi.
"HİÇBİR MADDİ TALEPTE BULUNMADAN DEVRETMEYE HAZIRIZ"
Yaklaşık üç aydır kulübe sahip çıkacak bir başkan adayının ya da yönetimin ortaya çıkmamasından duyduğu üzüntüyü dile getiren Özturan, kulübü şartsız ve bedelsiz devretmeye hazır olduklarını şu sözlerle ifade etti: "Açık ve net bir şekilde ifade etmek isterim ki; ben ne kimsenin sözüyle bu göreve geldim ne de kimsenin sözüyle bu görevden ayrılıyorum. Kulübümüzün ve başkanlık sürecinin başta Bingöl Valiliği ve Bingöl Belediyesi olmak üzere ilgili tüm kurumlara devredilmesine tamamen hazırız. Herhangi bir başkan adayı ya da yönetim oluşumu ortaya çıkması halinde; bugüne kadar yapılan tüm maddi katkılar dahil olmak üzere hiçbir şeyi geri talep etmeden, hiçbir karşılık beklemeden kulübü teslim etmeye hazırız. Devralmak isteyen herkes için kapımız 24 saat açıktır."
"ASIL SORUN BAŞKANLIK DEĞİL, TESİSLEŞMEDİR"
Bingölspor’un sürdürülebilir bir başarı yakalaması için modern spor alanlarına ihtiyaç duyduğunu vurgulayan Eski Başkan Özturan, tesisleşme vurgusu yaptı: "Açıkça söylemek gerekir ki Bingölspor'un bugün yaşadığı tek sorun başkanlık sorunu değildir. Bugün bir başkan çıksa, bütçe oluşturulsa dahi takımın düzenli şekilde antrenman yapabileceği bir tesis ve saha altyapısı hâlâ ciddi bir soru işaretidir. Bugün takım kurulsa bile nerede antrenman yapacağı, hangi sahayı kullanacağı net değildir. Bu nedenle tesisleşme meselesi ertelenebilecek bir konu değil, Bingölspor'un geleceği açısından en kritik önceliktir. Bingöl Şehir Stadı'nın bir an önce tamamlanması, aşağı çarşıdaki sahanın modern hale getirilmesi ve tesis yatırımlarının hızla hayata geçirilmesi artık bir tercih değil, zorunluluktur."
"ARKAMDA BORÇSUZ VE İKİ YIL ÜST ÜSTE ŞAMPİYON OLMUŞ BİR KULÜP BIRAKIYORUM"
Görev süresi boyunca kişisel veya siyasi bir menfaat gütmediğini belirten Özturan, eleştirilere de yanıt vererek şehrin tüm önde gelen isimlerini sorumluluk almaya davet etti: "Bugün arkamda iki yıl üst üste şampiyon olmuş, borçsuz bir kulüp bırakmanın vicdani rahatlığını yaşıyorum. Bu nedenle Bingölspor'u sahipsiz bırakanın ben olmadığını herkesin bilmesini isterim. Ben geldim, sahip çıktım ve görevimi alnımın akıyla tamamladım. Bugün yönetimimizi eleştirenlerin önce kendi vicdanlarına dönüp 'Bingölspor için ben ne yaptım?' sorusunu sormaları gerekiyor. Başta Sayın Valimiz ve Sayın Belediye Başkanımız olmak üzere ilimizin tüm dinamiklerinin, siyasetçilerimizin, iş insanlarımızın ve sivil toplum kuruluşlarımızın bir araya gelerek bir konsorsiyum oluşturması gerekmektedir. Bu yük bir kişinin omuzlarına bırakılacak bir yük değildir. Sizlerden tek isteğim; dedikodu üretmek yerine çözüm üretmeniz, eleştirmek yerine sorumluluk almanız ve Bingölspor'a hep birlikte sahip çıkmanızdır."

