

BİNGÖL GÜNCEL TV - Eğitim ve Toplum Gönüllüsü Semiramis Karaarslan, uzun yıllardır silikozis hastalarının hakları için mücadele ediyor. Karaarslan, Naif Demir'in kaybıyla birlikte Taşlıçay Köyü'nden bugüne kadar 29 kişinin daha silikozis nedeniyle yaşamını yitirdiğini belirti.
Naif Demir'in oğlu Nejat Demir de 2016 yılında aynı hastalıktan hayatını kaybetmişti. Karaarslan, ailenin yaşadığı acıları ve hastalığın yaygınlığını vurgulayarak, Türkiye'nin dört bir yanından benzer vakaların geldiğini ifade etti.
Silikozis hastalığı, kotları beyazlatmak için kullanılan kum püskürtme işleminde ortaya çıkan silika tozunun akciğerleri etkilemesi sonucu oluşuyor. Karaarslan, hastaların çoğunun denetimsiz ve sigortasız iş yerlerinde çalıştığını ve işçilerin bu koşullarda ekonomik nedenlerle çalışmak zorunda kaldığını dile getirdi.
Uzun yıllardır hastaların haklarının verilmesi için mücadele eden Karaarslan, Türkiye'de kot kumlama/taşlama işinin yasaklanmasından, ücretsiz tedavi hizmetlerinin sunulmasına kadar bir dizi adımın atıldığını ancak daha fazla iyileştirme talep ettiklerini belirti.
Karaarslan, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanımız Mahinur Göktaş'a, görüşme talebimizi değerlendirmeleri için istirham ediyoruz. Toplamda binin üzerinde kalan bu insanların durumunu anlatarak, iyileştirmeye gidileceğine inanıyor ve umutla haber bekliyoruz. Sesimizi duyar ve görüşme talebimizi değerlendirirler umudundayız.[BGHA]
