

BİNGÖL GÜNCEL TV - Maliye, Orta Vadeli Program'da yer alan "kayıt dışılıkla mücadele" eylemi kapsamında vergi kayıplarını önlemeye yönelik çalışmalara hız veriyor. Özellikle IBAN kullanılarak yapılan tahsilatlar Maliye'nin radarında.
İlk etapta IBAN ile tahsilat yapan işletmelerin denetimi yapılacak. Saha çalışmaları sırasında, kredi kartı yerine IBAN ile yapılan ödemelerin yoğunlaştığı tespit edilmişti. IBAN'ların bir kısmının işletme adına kayıtlı olduğu, bir kısmının ise kiralandığı belirlendi.
Maliye, bankalardan elde ettiği verilerle IBAN hesaplarına yoğunlaşarak vergi kayıplarını tespit etmeye çalışacak.
IBAN'la tahsilatı en çok kullanan sektörler arasında perakende satış, gece eğlence merkezleri, lüks restoranlar, güzellik merkezleri ve hizmet sektörü bulunuyor.
İşletmelerin müşterileri IBAN'a yönlendirmesinin nedeni ise komisyon ödememek ve vergi kaçırmak. Ancak bankaların işlemleri Maliye ile paylaşması unutulmamalı.
Denetimler Vergi Daireleri ve Defterdarlıklar tarafından yapılacak. IBAN ile tahsilat yapan işletme sahipleri Maliye'ye çağrılarak izahat istenecek. Fatura veya benzeri belge düzenlememiş olanlar için kayıt dışı satış kabul edilecek.
Vergi mükellefiyeti olmayanlar da tespit edildi. IBAN ile tahsilat yapanlara gelir ve kurumlar vergisi cezası uygulanacak. IBAN kiralayanlar da cezalandırılacak.
Maliye'nin bu çalışmalarıyla milyarlarca TL vergi kaybının önüne geçilmesi hedefleniyor. Kamuoyu, Maliye'nin adımlarını merakla bekliyor." [BGHA]
