

BİNGÖL GÜNCEL TV - Bingöl Milletvekili Ömer Faruk Hülakü, Meclis genel kurulunda yaptığı konuşmada, belediyelere kayyum atamalarına karşı çıktığını belirtti. Hülakü, "Siz sandıktan çıkıyorsunuz da bizim seçilmişlerimiz şapkadan mı çıkıyor?" diyerek eleştirilerini dile getirdi.
Hülakü, Türkiye'de Anayasa'nın fiilen askıya alındığını vurgulayarak, iktidarın kamu gücünü kendi çıkarları için kullandığını ifade etti. Yargı, emniyet ve kamu hizmeti veren kurumların iktidara bağlı çalıştığını söyleyen Hülakü, HDP ve DEM partili siyasetçilerin 2016'dan bu yana iktidarın siyasi darbe girişimine maruz kaldığını belirtti.
Hülakü, "Millî irade" vurgusu yapan iktidar temsilcilerine seslenerek, atamayla yönetilen belediyeleri örnek gösterdi. Sandıktan çıkan iradeye saygı duyulması gerektiğini vurgulayan Hülakü, seçilmiş belediye başkanlarının zorlu koşullara rağmen yüksek oylarla seçildiğini hatırlattı.
Son olarak, halkın iradesine yargıyla veya siyasi darbe planlarıyla sonsuza kadar el konulamayacağını belirtti. [BGHA]
[ilgiliMakale icerik_id="28720"]
