

BİNGÖL GÜNCEL TV - Bingöl’de 6 Şubat’ta meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yapılan performans analizi raporuna göre, Bingöl Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’nin ivedilikle boşaltılması gerekiyor. İl Sağlık Müdürü Veysel Tosun, hastanenin Bingöl Devlet Hastanesi binasına taşınacağını ve çelik konstrüksiyondan bir yapı planladıklarını açıkladı.
Tosun, yaptığı basın açıklamasında, kentteki sağlık kuruluşlarının deprem performans analizi rapor sonucunun 4-5 ay süren çalışmanın ardından elde edilebildiğini söyledi. Söz konusu sonuçlara göre, il genelinde yıkım kararı verilen 6 binadan birinin Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi olduğunu belirten Tosun, hastanenin 174 yataklı olduğunu ve Bingöl Devlet Hastanesi’ne taşınacağını ifade etti.
Tosun, “Hastanenin bazı polikliniklerini Bingöl Devlet Hastanesi’nde açmayı planlıyoruz. Bunun yanında Bingöl Devlet Hastanesi çevresinde 1000 metrekarelik çelik konstrüksiyondan bir yapı planladık. Bununla ilgili ödeneklerimiz vardı, aşamalarımız vardı, onlar çözüldü. Çelik konstrüksiyonundan yapıları hastanemizin bahçesinde yapmayı planlıyoruz.” dedi.
Tosun, gerekli ihalenin ardından Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’nin taşıma işlemlerine başlanacağını bildirdi. Çelik konstrüksiyonun konforlu olduğunu dile getiren Tosun, “Bingöl Devlet Hastanesi içerisinde kadın doğumu bölümünü, çocuk polikliniklerini, servisleri, doğumhaneyi, acillerin nereye koyacağımızın hepsini planladık. Burada planlama yaparken çocuk hastaların ambulanslarının girişiyle, kadın doğum hastalarının ambulanslarının girişiyle, erişkin hastaların ambulans girişini tamamen ayrı yerlerde olacak şekilde planladık.” diye konuştu.(BGHA)
[ilgiliMakale icerik_id="10439"]
