

BİNGÖL GÜNCEL TV - Birgün gazetesinden İsmail Arı'nın haberine göre; Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı ve üst düzey yöneticileri hakkında ortaya atılan yolsuzluk iddiaları, tepkilere neden oldu.
Recep Özcan adlı bir vatandaş, Trabzon Büyükşehir Belediyesi eski Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, belediyenin eski genel sekreter yardımcıları Davut Çakır, İbrahim Kul, Cengiz Çolak ile Ulaşım Daire Başkanı Orman Gökhan Bali hakkında, toplu taşıma elektronik bilet sistemi üzerinden belediyenin yaklaşık 2 milyon TL zarara uğratıldığı suçlamasıyla suç duyurusunda bulunmuştu.
Ancak dönemin İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, şikayetin "işleme konulmamasına" karar verdi. Soylu'nun imzasını taşıyan bu karar, Danıştay'a taşındı. Danıştay Birinci Dairesi, 30 Eylül 2021 tarihinde oy birliğiyle, "İçişleri Bakanlığı'nın işleme koymama kararının kaldırılması" kararı aldı, yani Danıştay, Soylu'nun kararını hukuksuz buldu.
Ancak, 2023 yılında göreve gelen İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, aynı konuda soruşturma izni vermemeye karar verdi. Bu karar, Yerlikaya'nın atanmasından sadece üç gün sonra alındı."
